viernes, 18 de mayo de 2007

Un 10 pel creatiu

Les característiques més importants d’un bon anunci:
1-Que sigui impactant
2-Que sigui clar i concís
3-Que vagi dirigit al teu públic objectiu
4-Que sigui emès en el moment i lloc adequats
5-I que sigui efectiu
Aquestes característiques són les que compleix al peu de la lletra l’ultima campanya del departament de treball de la Generalitat, campanya que va posar en marxa el dilluns passat, coincidint amb l’obertura del Saló Construmat a Fira de Barcelona. El departament de treball va empaperar l’estació de metro de plaça Espanya amb un anunci que representava un dipòsit de cadàvers ple de treballadors morts a causa accidents laborals per conscienciar a la societat de les conseqüències d’aquests accidents. Això ha provocat una dura reacció de les institucions d’empresaris del sector i han demanat una rectificació per part del departament, al·legant que s’està criminalitzant el sector, que els pot fer restar contractes i que els estrangers poden endur-se una imatge distorsionada del sector constructor català i espanyol. Però la realitat d’aquest sector és que ens els últims dotze mesos, els accidents laborals han provocat la mort de 140 persones i prop de 1.300 ferits greus a Catalunya. Les patronals i associacions del sector creuen també que el moment i el lloc escollits pel departament de treball no han estat els adequats.
Vivim en un món envaït de publicitat, on destacar entre els milers d’impactes publicitaris que veiem al dia a dia és cada cop més difícil. A més, enmig dels anuncis comercials hi hem de fer destacar, també, els anuncis de conscienciació social, ja que les xifres no enganyen, encara hi ha moltes empreses de la construcció que se salten “a la torera” les mesures de seguretat pels seus treballadors. L’anunci, encara que alguns puguin pensar que és massa dur, és una mostra clara del que està passant al nostre país, només ensenyant la crua realitat del dia a dia es pot fer reaccionar a aquesta gent. És trist però és així, només amb campanyes dures podem aconseguir fer que la gent almenys s’hi pari a pensar. El lloc i el moment per difondre l’anunci no podia ser millor, què volien els senyors de la construcció? que es difongués en ple mes d’agost quan la gent està de vacances i a Barcelona gairebé no hi queda ningú? Un 10 pel creatiu.

No hay comentarios: